Pages

29 June 2010

Trip to Vientiane,Vang Vieang,Luang Prabang dan ke Bangkok


peta arah tujuan kami

bermule trip kami seramai 18 org
Akhirnye kami sampai jugak ke laos.. hahha.. disane bagaikan bercuti.. melihat negara orang memg best tapi lagik best dinegara sendiri.. orang2 laos yang begitu bersopan santun tanpa dipengaruhi atau dicemari oleh budaya barat.. negara yang agak ketinggalan about 20 years compare to our country..betapa merasekan begitu bertuah menjadi rakyat malaysia..kiteorang stay selama 7 ari di laos dan 1 ari berada di bangkok sebelum berlepas semuke ke Malaysia.. antara kawasan2 yang dilawati adalah vientiane, vang vieang, luang prabang dan seterusnye ke bangkok..


hari ke2 melawat university international of laos..saye bersame student fakulti perhutanan laos.. nasib baik mereka pun fasih berbahasa inggeris.. jadi bahasa tidak menjadi masalah kepada kami..
Mase di Bangkok kami dapat bezakan di bangkok dan di vientiane.. bangkok adalah sebuah negeri yang agak maju berbanding di vientiane.. apapun kedua2 negara nie membawa pengalaman yang menarik pada saye.. terima kasih kepada Dr.azlizam aziz sbb memberi peluang kepada kami untuk menjelajah negara orang.. dari laos kami menaiki keretapi ke bangkok.. pengalaman yang paling best.. sbb kali pertama saye menaiki keretapi.. kahkah! kelakarkan.. sume kenderaan saye da naik kecuali keretapi.. kalu STAR LRT tue lain ler..haha

Saye begitu teruja dengan persekitaran universiti mereka yang begitu daif, kanak2 yang masih berkaki ayam ketika bermain.. mase tue ati saye sanagt merindui anak kesayangan saye 'DANISH'.. pengalaman yang xdapat saye lupekan dan saya menangis sendirian (nasib baik jojo jek yang pasan kak farina tengah nangis) apabila saye melihat seorang ibu dinegara ini terduduk sambil mendukung anaknye dihadapan klinik.. mase tue ati saye sgt tersentuh.. sbb saye teramat rindukan anak saye.. sungguh saye berjanji pada diri saye sendiri saye xakan biarkan anak saye hidup dalam keadaan yang susah...


dalam ketepi nie siap ader katil lagik.. tempat duduk di transform menjadi katil doubledecker bile menjelang malam..

semasa di Bangkok

sesuatu pengalaman yang xdapat saye lupekan.. begitu seronok apabila saye digelar seorang pelajar.. lebih2 lagik didalam usia saye yang telah 27 tahun.. seronok bersama student2 final year yg mengambil subjek bisnes recreation.. tq kawan2!

3 comments:

rammyd said...

okeh..
ayat satu pengalaman yang tak dapat dilupakan tu macam banyak kali jek diulang.. hihi :P

FaRiNa'S said...

hahhaha.. bukan sesuatu erkk.. kahkah! same maksudnye kan? yekkk.. mak long syahmie

mummy danish said...

hahahhah.. baru pasan memng bayak perkatan pengalaman yang tidak dapat dilupakan tue..hihi.. tq shami..

Post a Comment

kawan -kawan mari komen cerita saya..:) tq!

 
Copyright (c) 2010 MY FAMILY'S HEAVEN. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.