Pages

04 July 2010

Salah Saiz Lagi..

Waaaaaaa.. baru mummy perasan yang baju danish pun chaka chaka online bagi salah saiz..kalu female and male salah saiz mungkin keliru dengan saiz L yang sama ukuran untuk male n female tersebut.. tetapi tidak untuk baju babykan? sangat berbeza ukuran dan saiz??? buktinya seperti berikut.. baju yang mummy minta adalah saiz 2 tahun okehhhhh!



jelaskan
Mummy ingatkan baju yang saiz 2 tahun memg sebesar itu.. SEBB tue mummy malas nak check pasal tue tapi baru tadi bila nak pakaikan danish baju tue mummy terperasaan terlalu besar untuk danish.. then mummy pun ambik pita ukur n ukur setiap cm baju tue.. ternyata ukuran yang mummy da ukur adalah seperti berikut : (shoulder (30cm/ Length 45cm/ shirt width 70 cm)berbanding sepatutnya untuk saiz 2 tahun adalah (Shoulder 24 / Length 40cm / shirt width 60cm) (ukuran ini adalah daripada rujukan yang chaka chaka online telah bagi).. kalu ikutkan ati memnag ingat nak tukar.. tapi sikap penjualnya yang tak profesional dalam menghadapi pelanggan buat mummy ubah fikiran..

Betapa tuhan itu sangat adil sehingga satu2 kesalahan dari chaka chaka online ditunjukkan.. tapi mummy tak mau cepat melatah.. walaupun cerita yang dibawa oleh chaka chaka online didalam facebooknya tidak betul.. tak apa, hanya tuhan yang tahu... walaupun chaka chaka online adalah bukan orang islam.. dier tidak patut mengutuk org melayu..

lepas jek mummy buat ukuran tue.. mummy terus sendkan gambar pada email chaka chaka dengan ayat seperti di bawah mummy tak marah tapi mummy psiko dier supaya dier sedar kesalahan dier:

Really that.. jangan risau saya tak akan claim apa - apa pada awak mengenai ini.. dari sini awak boleh tahu kan??? dan saya rasa awak juga akan menegakkan benang yang basah lagi betul??
sepatutnya for BABY - 2 YEAR SAIZ (Shoulder 24 / Length 40cm / shirt width 60cm (2)) betul.. tapi yang awak hantar adalah (untuk shoulder sahaja sudah (30cm/ Length 45cm/ shirt width 70 cm)
saya nak awak komen mengenai ini??? kalau pun bukan awak yang salah, tapi pembekal yang salah (mummy tulis mcm nie sbb mummy pasti dier tidak mengaku kesalahan dier)...saya tidak mahu awak mengutuk saya..jika saya tak berkata pekara yang benar awak tidak tahu kesilapan datangnya dari mana.. betul customer awak kebanyakkan tidak macam saya, saya seorang yang particular mengenai ini.. jika mereka tidak complain, saya complain mengenai ini.. saya seorang yang terpelajar dan belajar mengenai selok belok perniagaan.. bagaimana cara menangani masalah pelanggan yang tidak berpuas dengan barangan kita dan sebagainya.. but, tidak cara seperti yang awak lakukan terhadap saya di facebook awak.. seolah2 awak sangat takut dengan kejatuhan.. dengan itu, awak black listed saya supaya saya tidak menjatuhkan awak.. betul?
baca ini, percayalah.. jika sekali pelanggan terkena sesuatu yang buruk dari anda.. selepas ini pelanggan itu tidak akan lagi membeli barangan anda.. oleh itu, awak tidak perlu black listed dier..dier sendiri tahu yang dier tidak kan membeli barangan awak lagi.. kenapa seolah-olah awak terlalu takut dengan dier..why??? sampaikan awak mengutuk2 dier.. seolah2 awak berada di pihak yang benar.. pelanggan tersebut adalah salah.. perkara ini tidak akan jadi besar sekiranya awak tidak besar- besarkannya.. perkara ini adalah 'pengalaman paling buruk' bagi pelanggan itu terhadap perniagaan awak.. sepatutnya awak mewujudkan perkara yang paling manis terhadap pelanggan tersebut tentang perniagaan awak..
sesungguhnya orang diluar lebih mengetahui siapa awak sekiranya awak buat perkara yang tidak baik kepada pelanggan...
sekian.. thank you.. semoga awak akan terus berjaya..

tiada balasan email daripadanya mummy terima sejak pagi tadi.. mummy akan tunggu chaka chaka online komen mengenai email mummy..
Mummy tak nak cakap banyak biar semua yang menilainya.. memang kalu sesiapa baca didalam facebooknya untuk pertama kali akan merasakan yang mummy salah sumenya.. padahal dari awal mummy bagitahu dalam sms begini "baju sudah saya terima tapi i rase u salah bagi baju pada i dengan memberikan kedua2nya saiz male L" tapi chaka chaka online kata ianya kesalahan daripada mummy yang isi borang tidak betul.. sehinggalah mummy cuba untuk menegakan kebenaran dengan sokongan daripada daddy.. namun tiada jawapan yang positif mummy terima sehinggalah kawan mummy, untie ain suh mummy ugut dier begini "samada awak nak pulangkan duit, gantikan baju itu atau bisnes awak lingkup" mungkin dengar perkataan lingkup tue.. dier tekad untuk pulangkan duit mummy then block listed nama mummy kat facebook dier supaya mummy tidak boleh buat ape2 pada facebook dier.. untie ain ader hantar kat ym mummy mengenai itu.. dari situ mummy dapat tahu yang betapa chaka chaka online tidak profesional dan sangat jahat dengan menyatakan perkara yang tidak benar.. mummy tak mahu melatah! biarlah smoga rezeki kami sekeluarga melimpah ruah dengan kutukan darinya dan rakan2nya..

tq kawan2 yang sangt prihatin terhadap mummy!

0 comments:

Post a Comment

kawan -kawan mari komen cerita saya..:) tq!

 
Copyright (c) 2010 MY FAMILY'S HEAVEN. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.