Pages

08 January 2010

Adakah Berat badan aku maintain???

  1. Zaman diploma
teringat dulu mamse zaman diploma.. mase nie, aku ala2 skit..hehe.. mase nie berat aku area 46kg ke 49kg jek..mase nie banyak kenangan manis tercipta.. kami ibarat adik beradik.. terutama kalu pegi trip.. paling aku rindukan zaman nie.. kawan2 komenla gambar kiter nie eh!!

gambar kiri: amali kat pantai keracut,penang ; gambar kanan: mase trip ke kedah, pengurusan hutan

kat dalam kelas
2. Bekerja kat perak

gambar kiri: mase pameran kat UPSI; gambar kanan: kat opis
teringat mase zaman berkerja kat perak, teringat kat puan sabrina yang baik hati n sentiase menjaga kebajikan aku yang jauh dengan family.. jasanye dikenang sehingga sekarang.. puan jugaklah yang banyak bagi support supaye aku sambung blaja n menjadi orang yang terpelajar.. sampai sanggup bagi kenderaan jabatan untuk aku pegi jumpe KP bagi settle masalah untuk belajar nie.. pengarah aku nie ibarat mummy aku jugak.. sampai sekarang kami still contact lagik.. mase aku kije berat aku dalam naik dari 46kg sampai 55 kg..

3. Zaman bercinta tahun 2007

lawatan ke cameron highland ngan hosumete gak
cinta kami mule berputik mase kami buat inventori kat taman negara terengganu.. mase tue, aku anti gak ngan mamat nie.. tapi lame2 jatuh cinta plak.. huhu!! kenan la tue.. memang niat aku taknak bercinta lame2.. sbb aku dah penat bercinta, bagi aku buang mase, buang duit n buang segala2nye.. lagik umur da meningkat.. aku wajar memulekan kehidupan baru..mase nie berat aku 55kg..hehe gemukkan?

4. Tunang

sume hantaran mase aku tunnag n kawen dengan sentuhan aku sendiri... hehe! aku suke bab2 yang menghias - hias nie.. pelamin mase tunang sume aku tempah pakdam ni. baju pun kat pakdam.. aku memng puas ati ngan pak dam nie, sbb tue aku ambik dier jugak untuk makeup kan aku time aku kawen..ramai yang cakap dierla pengandam yang terbaik kat negeri sembilan..time nie berat aku 53kg mase nie aku da kije kat PKHL BOta..

hantaran hasil sentuhan aku

5. Kahwin

flower gurl adalah anak buah sepupu aku.. harga baju flower gurl jek da rm99.00 inggit sorang.. kali la dengan 3 orang.. hehe habis rm300.00
gambar kat atas mase kenduri persepsi aku kat negeri sembilan pada 31 mei 2008.. niat kat ati nak buat tema putih mutiara.. tapi pak andam yang andam aku tue cakap tak best kalu same kale ngan mase aku tunang dulu.. aku silap pilih kaler, patutnye mase tunang tue aku buat kaler lain.. bile kawen baru buat kaler putih.. takpelah, janji sumenye da settle.. slamat aku menjadi seorang isteri.. mase nie berat aku 50kg.. berat da kan?? pengurangan berat sejak aku kije kat PKHL Tuntung, Bota kanan.. takde niat pun nak turunkan berat mase aku nak kawen.. tapi berat turun gak..

outdoor kat pantai chendering
gambar yang nie pulak mase kenduri kat tengganu.. tema oren nie, sbb huby minat sagt ngan kaler oren.. sbb tue kat tengganu fully oren..

6. Honeymoon
1 st honeymoon kat paya indah wetland.. kesian kami tak dapat cuti kawen lame.. so, bos hubby bagi kami berbulan madu kat wetland dulu sementara tu hubby kije.. so, kami duk kat chalet paya indah.. then pada 23hb julai hingga 28hb julai 2008 kami dengan rasminye berbulan madu di bali.. sumenye di sponsor!! kalu tak teringin gak nak berbulan madu kat paris.. mase bulan madu niela mama dapat danish.. heheh! danish made in bali..maintain ngan berat 50kg


kat dalam flight


lengkap dengan pakej spa.. sume harag bagi sponsor nie rm2999, tak termasuk blaja kami kat sane.. seingt aku kami tukar duit adalah sebanyak rm1000.. habis duit kami!!

7. Peknan Danish


gambar kanan 5 bulan, gambar kiri 8 bulan

yang nie plak mase danish dalam perut 4 bulan
mama nak cite siket mase mama peknenkan danish..
  • mama memang tak banyak alahan, cume mama gastrik teruk sampai tak leh nak pose mase 2 - 3 bulan pertama
  • mama tak rase terbeban pun waktu mama turun naik tangga untuk pegi kelas.. ramai yang risau tentang mama, tapi mama ok jek..
  • berat badan mama tak naik sampai mase 5 bulan pertama.. then mama makan banyak2, risau danish tak dapat nutrien.. lame2 naik bile 7 bulan berat mama naik 500gram setiap 2 minggu.. sampai waktu deliver berat 64kg.
  • mase nak deliver kat hospital putrajaya mama teringin sangat nak makan ikan bakar.. tapi papa cari tak jupe petang tue.. sbb tue agaknye mulut danish penh air liur jek.. hahha!!
  • last deliver berat mama 64kg, danish da kuar berat mama 58kg, lepas mama makan set bersalin nona roguy berat mama 55kg.. lepas habis pantang berat 53kg.. bile blaja balik berat 50kg.. dan now berat mama area 49kg ke 48.5kg.. tengah usaha nak naik kan berat ke 50kg smule..

4 comments:

Anonymous said...

kalau p honeymoon kat paris mesti dapat twins....hehehhehehehehhe

Gurlish said...

Hahaha....gambo aku pun ada..... kalo tak silap aku time tu kita ge survey hutan kohmoi kat baling kedah ekkk??? Soo sweett..!!!

kus said...

hahaha... mana datang pic aku tuh... time wat amali kemenda nih???

FaRiNa'S said...

amali la kus.. ala-ala

Post a Comment

kawan -kawan mari komen cerita saya..:) tq!

 
Copyright (c) 2010 MY FAMILY'S HEAVEN. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.