Pages

31 January 2010

Amali silvikultur..

mase memule sampai ambik mood dulu..
Fuh.. memang sangt penat arini.. hari jem sedunia(bukan jem jalan tue, jem anggota badan) huhu! pagi2 lagik da bangun untuk pegi amali silvikultur(amali takde tempat lain selain dari ayer hitam,puchong).. nasib baik dekat..leh buat amali nie 1 hari jek (sbb tak snggup nak tinggalkan huby lelame) janji bas sampai kul 7.30am.. aku bagunlah awal pagi nie(memang bercintala kan nak bangun pagi hari2 minggu macam nie) dengan niat aku untuk pegi amali ini dengan seronok n bahgianye..patutnye aku bngun kul 6.30, tapi 'terextend' plak dalam 15mint.. so, aku pun bergegas untuk bangun, mandi2, sembahyang subuh then dengan penuh kelam kabut ambik kunci kete untuk pegi fakulti.. sampai kat fakulti (dengan perasaan sedihnye) takde sorang pun kat fakulti.. aku col ezie.. sian kat diorang rupenye bas tak de waktu hari ahad nie.. budak2 kat kolej sume lewat sebab bas lewat dengan itu amali kiterorang pun start lewat..

tengah ambik data pun sempat lagik nak berposing

tengah ukur DBH pokok
tak kisahlah about that, then kami masuk utan kul 10pagi.. 1 jam berjalan untuk sampai ke check point pertama (dalam ati, turunla berat aku kali nie).. aku dengan penuh semangt untuk memulekan amali.. sampai kat check point kul 11pagi.. buat amali..
PENGALAMAN YANG AKU DAPAT HARI NIE..
  • walaupun penat tapi best jugak
  • penat TAPI.. berbaloi..
  • dapat tahu komposisi n kepadatan pokok untuk satu2 dirian hutan
  • objektif amali nie tercapai jugak..
  • semangat setia kawan..
  • lagik satu.. aku rindu kat danish sepanjang melakukan amali..(sbb nenek ambik danish semalam, nenek kata nenk da lame tak main2 ngan danish..so, terpakse jugak bagi kat mak aku)

0 comments:

Post a Comment

kawan -kawan mari komen cerita saya..:) tq!

 
Copyright (c) 2010 MY FAMILY'S HEAVEN. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.