Pages

18 November 2009

17 November 2009

Hari ni aku dah start cuti.. so, bermulala tugas aku sebagai seorang suri rumahtangga sepenuh mase selama 1 bulan setengah.. haha!!busan sebenarnye.. tapi takpe.. disebabkan aku ader Danish.. so aku buat yang terbaik untuk Danish..hARI nie memang tak menang tangan.. entah kenape arini Danish asyik meragam jek.. nak aku ader kat depan mata dier jek.. tak leh nak buat kije pun..


7.00am – pagi aku bangun pas jek hubby pegi kije aku kemas- kemas umah, masukkan Danish kat dalam walker jap.. tengah kemas – kemas.. Danish nangis.. tengok pampers.. ALAMAK DANISH BERAK PLAK.. jam baru kul 8 pagi.. huhu, dalam ati.. XPELAH MANDIKAN JELA TERUS, LAGIPUN MEMANG NAK AJAR DANISH MANDI PAGI…aku berenti kemas jap then aku mandikan Danish..

9.00am – siap jek Danish pakai baju, bAGI susu kat dier.. habis 4 oz.. terus dier tido.. ngantuk sangat agaknye.. tulah bangun awal sangat..kul 6.30 pagi orang tak bagun lagi dier dah kejutkan mama n papa untuk bangun..mase Danish tido aku sambung kemas umah, basuh baju Danish.. sidai baju.. kebetulan hari tengah panas sempatlah baju nak kering sebelum petang..siap jek basuh baju aku plak mandi..siap-siap nak pegi kedai beli barang yang nak masak tengahari.

10.30am – aku kejutkan Danish untuk pegi kedai.. nasib baik dier memang nak bangun.. bawak pergi kedai suka sangat la dier.. balik kedai dah kul 11.30 pagi.. letak danish dalam walker aku pi dapur untuk siap- siap ape yang patut.. cukup jek 30 minit Danish main dalam walker, dier minta ambik plak.. terpakse aku tangguhkan kije aku kat dapur.. ingat nak terus masak bubur Danish.. tapi tak sempat..DIER DA MERAGAM NAK TIDO

12.00pm – aku tidurkan Danish kat dalam buai..walaupun guna buai elektrik tapi Danish still nak ader orang duk tunggu sampai dier tido.. aku duk kat depan dier sambil nyanyi SubbahanAllah walhamdullillah wala’ila hailAllah wallahhuakhbar.. memang time dier nak tido aku nyanyikan lagu tue jek ulang- ulang sampai dier tido..Pas Danish tido aku ke dapur semula untuk masak bubur Danish..

1.00pm – Danish bangun.. main kejap ngan dier terus aku bagi Danish makan bubur.. suke gak dier makan bubur yang 1st time aku buat untuk dier.. Danish main kejap, pastu bila Danish tido aku angkat baju sbb hari macam nak ujan.. nasib baik baju – baju sume sempat kering.. lepas tue aku lipat baju.. habis lipat baju aku basuh playgym Danish yang dah lame tak basuh.. sidai palygym.. pastu aku mop lantai kat atas.. dah 1 minggu setengah tak mop.. Danish bangun smule..

3.00pm – main – main dengan Danish, padahal tadi aku beli paper.. tak sempat nak baca LAGI.. oh, agaknye macam nie la orang yang jadi suri umah tanggakan?.. tak menang tangan nak uruskan seisi rumah..dengan anak lagi.. hehe! Tapi aku rase happy sebab aku dapat uruskan sumenye sendiri..

4.30pm – sambil tengok cite nenek kebaya aku tidokan danish semula.. sebab biasenya waktu macam nie dier tido, kul 5.30 dier bangun untuk mandi..sementara Danish tido aku baca paper n majalah.. nak tido pun tak boleh.. risau Danish bangun, kalu Danish bangun aku pun kena bangun pastu, aku akan sakit pala sebab tido tak cukup.. So, baik aku tak tido..

5.30PM – Danish bangun untuk mandi.. aku mandikan dier n terus aku rehat ngan dier..kul 6.30 aku bagi susu Danish terus tido.. then aku pi mandi..tunggu hubby balik kije.. nasib baik petang nie tak payah masak.. kalu kena masak jenuh aku.. makan kat luar..

satu hari untuk seorang suri rumahtangga seperti aku.. suami-suami selalu mengeluh isteri duk kat umah takde buat ape.. padahal banyk kije yang nak buat.. cume mase tak cukup.. nasib baik hubby ku seorang yang sangt - sangt memahami.. TERIMA KASIH ABANG..











2 comments:

dila said...

emmm..tak abis2 keje bila dh jd suri rumah kan tul.hopefully aku betul2 bersedia bila seru dh sampai nnt..amin

FaRiNa'S said...

ermmm..tau takpe.. kalu x bersedia mental n fizikal, jangan kawen lagik tau..nanti tertekan..

Post a Comment

kawan -kawan mari komen cerita saya..:) tq!

 
Copyright (c) 2010 MY FAMILY'S HEAVEN. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.