Pages

29 November 2009

HebatNye PomPuan Malaysia

Teringinnye nak masak laksa.. huhu!! tapi siapakah yang mahu memakannye.. kalu ramai2 leh makan kan best.. AKU SUKE MASAK KALU ADER YANG MENHABISKANNYE.. aku pun dah ingt2 lupe nak masak laksa macamane.. tak ingt da.. last aku buat time tingkatan 3.. dulu mak n ayah aku kije.. so aku sebagai perempuan sulung dalam adik beradik perlu menjalankan tanggungjawab aku.. aku kena masak sume lauk2 untuk adik2 nak makan sejak aku darjah 6 lagik.. tue sbbnye sekarang nie aku tak suke memasak, sbb dah serik memasak.. kahkah!! SETIAP sabtu n ahad aku kena masak.. (mase dulu2)

mak aku tinggalkan duit rm10.. aku belila lauk untuk masak makanan adik2 aku.. tapi kadang-kadang duit ader lebih aku simpan.. hahaha! masuk gak tabung aku sket.. huhu! teringt mase zaman kecik- kecik dulu.. mak aku selalu pesan orang pompuan takkan berenti dari buat kije kat dapur.. memang betul pun sume kata2 mak aku tue.. bile kiter da kawen kiter kena masuk dapur untuk siapkan makanan laki pulak.. so, tanggungjawab orang pompuan memang kat dapur.. hebatnye orang pompuan walaupun dier berkerja dier still leh masak n layan suami dengan baik bile kat umah..

0 comments:

Post a Comment

kawan -kawan mari komen cerita saya..:) tq!

 
Copyright (c) 2010 MY FAMILY'S HEAVEN. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.