Pages

29 November 2009

Selamat Hari Raye Korban

Hari 1 Raye Korban

busy betul aku time raye nie.. pagi nie awal2 pagi da bangun.. pas sembahyang raye terus pegi balik kampung wan kat gelang, pertang...balik umah lepas sembahyang jumaat.. kat umah mak plak aku pulak sakit perut yang teramat tenat.. aku selalu dapat sakit macam nie.. so, sepanjang hari aku duk kat dalam bilik n mengelupur sakit perut.. mak n hubby dah mule risau.. hubby urutkan perut tapi still tak berkesan.. slalu malam - malam kalu aku dapat sakit macam nie.. konfem hubby yang urutkan.. then aku jadi ok smule.. apsal ari nie tak ok nie.. then, mak panggilkan bidan... suh urutkan perut aku nie.. bidan 2 memng tau aku sakit ape.. hahahah! coz mase aku kena sakit nie malam raye puase yang lepas pun bidan nie gak yang urutkan aku... tuelah sayang!! makan tak pantang.. huhu!! aku jugak yang kena...sakit aku jugak yang tanggung..sape yang susah?? abg jugak yang susah.. so far sakit dah ok dah.. nasib baik tak pegi hospital.. malas aku nak masuk2 wad nie.. raye lepas aku sakit macam nie, aku pi klinik.. tapi klinik bagi ubat untuk lawaskan kencing n sebaginyela.. aku makan ubat tue makin sakit plak.. tapi bile bidan urut ok plak.. rupenye UTERUS aku jatuh!! tuleh orang tak bagi buat kije bErat aku buat jugak.. kuar masuk utan!!
Sembelih lembu

Hari ke 2 raye Korban

hari nie, sakit dah ok sket da.. aku tolong sket2 ape yang patut kat umah.. kul 9 orang da start ramai kat umah aku.. nak sembelih 2 ekor lembu korban.. selamat da dikorban 2 ekor lembu tue.. tetiba waktu petang aku sakit perut balik.. kali nie hubby n aku kena pgi umah bidan yang mengurut.. ermm bidan siap tungku kan aku lagik.. kahkah!! oklah sket.. seminggu nie aku kena berpantang makan n bertungku.. aduh!! nie paling tak suke nie.. kena pantang2 plak... takpelah, sampai bile aku nak menganggung sakit sampai sembahyang pun aku susah nak ruku' sbb sakit perut.. syukur alhamdullilah malam nie da baik jugak sket.. orang berkorban aku yang mengelupur sakit.. hehhe!! nie bahagian aku ler nie!!

0 comments:

Post a Comment

kawan -kawan mari komen cerita saya..:) tq!

 
Copyright (c) 2010 MY FAMILY'S HEAVEN. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.